Tempo tempo

Systrar! <3

Systrar! ❤

Vi hade en riktigt trevlig helg som innehöll lite all möjligt: tackmiddag för assistenten som slutat, fest hos kompisar och barnkalas. Och vardagarna fortsätter i samma tempo med något inbokat varje dag. Typ. Igår var vi på Team Olmed för att justera lillans nya ståskal (nackstöd ska sättas på) och kika på fotortoserna (göras om). Tyvärr blev inget klart så idag kan vi hämta det färdiga ståskalet (när vi ändå är i Solna/på Karolinska för en öronkoll på lillan) och sedan ska vi boka in en ny tid för att göra nya fotortoser.

Bara jag... ;)

Bara jag… 😉

Är inne i en trött period känns det som. Hade kunnat betala grova pengar för att få dega i soffan en dag. Så tänker jag varje morgon, men när jag väl gått upp går det hyfsat bra ändå. 😉 Nätterna är ganska oförändrade för lillan/oss. Framöver har vi assistanshjälp en natt i veckan och dom resterande nätterna byts jag och maken av: en av oss har lillan (vändningar) och den andra har lillasyster (vaknar tidigt för mat) och lillebror (har sovit lite oroligt de senaste veckorna). Om inget händer gällande nätterna så ska vi senare ansöka om fler assistanstimmar nattetid hos Försäkringskassan, men det får bli när nästa operations efterspel lugnat sig.

Vi försöker fortfarande få till ett möte med handläggaren och chefen på kommunens bostadsanpassning. Chefen där hade sagt att hon inte tyckte det var aktuellt att hon skulle vara med, men vi insisterade på att det ändå känns aktuellt för oss. Enligt handläggaren ska dom höra av sig idag med förslag på en mötestid. To be continued…

Nej, det är ingen trängsel till någon konsert med idolen, utan tandborstningskön utanför badrummet. ;)

Nej, det är ingen trängsel till någon konsert med idolen, utan tandborstningskön utanför badrummet. 😉

Ringde ortopedmottagningen idag för vi vill prata med någon som kan ge lite mer information om kommande operation. Vi vill gärna veta hur rehabiliteringen kommer att se ut. Innan förra operationen missade dom t ex att berätta för oss att man måste vara två att lyfta lillan och att det kan vara svårt på nätterna…i ett år… Blev ju panikansökningar till kommunen ang extraassistans. Vill inte att vi ska vara oförberedda denna gång. Även om vi inte kan ansöka om extraassistans innan vi vet hur det kommer bli, så kan det vara bra att veta att det KAN hända. Återigen: det är viktigt med INFORMATION! Sköterskan jag pratade med sa att det kommer bokas in ett ”informationsmöte” när vi blivit kallade till operationen, men enligt operationskoordinatorn kan vi ju få komma in på återbud med kortvarsel (några dagar) och hur är det tänkt att vi ska få informationen i god tid då? Sköterskan skulle kolla upp detta och återkomma.

Jag är så stolt för nu har jag äntligen fixat och beställt en fotobok om vårt bröllop, sådär två år senare. 😉 Men än har jag inte gjort fotoböcker till barnen som jag tänkt. Skulle börjat med det redan när jag var föräldraledig med lillan. Sedan tänkte jag ta tag i det när jag var föräldraledig med lillebror, för då skulle jag ju ha sååååå mycket tiiiid. 😀 Och så tänkte jag att NU, nu när jag är ledig med lillasyster ska jag ta tag i det. Har en månad på mig……………..

Detta inlägg publicerades i Sjukhus, Vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tempo tempo

  1. Lillsis skriver:

    Fin syster och fina barn 😘

  2. Cina skriver:

    Snygg du är supermamman!!! 😘😘😘😘

  3. Anna skriver:

    Vad fina ni är alla tjejerna! Och lillebror också, förstås! Om det är till någon tröst kan jag meddela att fotoboken ”L:s första år” ff ligger ogjord här.. En sisådär 2,5 år försenad.. Och bröllopsfilmen förblir oredigerad (anno 2006)… Kram på er!

Kommentarer är stängda.