Energin rann ut med tårarna

Lillebror har fått en inbjudan till sin nya skola och klass A. Han var så stolt över det och pratade med mormor i telefonen: ”när jag fyller år…då går jag i skolan…i A!” Men roligast idag var imorse på förskolan då jag skulle lämna lillasyster. En förskolekompis mamma kom fram och berättade att hennes dotter ”lekt att hon var lillasyster” hela morgonen. Och igår kväll hade tjejen tagit en sax och klippt av sitt långa hår, för hon ville ha samma frisyr som lillasyster! Som tur var hade dom hunnit till frisören innan dom stängde. Så idag kom lillasysters kompis med kort frisyr – precis som lillasyster! *hahaha*

Igår fick vi svar från assistansbolaget ang ekonomin. Blev arg när jag läste det. Vi har legat 9% under i lönekostnader än det Försäkringskassan rekommenderar. Nu undrar vi var alla dom pengarna tagit vägen… Sedan såg jag rött när jag läste denna mening: ”samtidigt har administrationskostnaden legat högre än 8 % på grund av ett omfattande arbete med bemanning och schemaläggning som utförts av kundansvariga.Whaaaaat!?!? Det omfattande arbetet skulle jag vilja veta mer om, för vi har då inte sett resultatet av något sådant! Skrev ett långt och frustrerat svar till verksamhetschefen. Var så arg och ledsen, men det gick sedan över till oro, för vad skulle jag få till svar? Jag vill inte hamna i konflikter (hatar det), men samtidigt vill jag inte bli utnyttjad och överkörd (hatar det också).

Min mamma har tagit kontakt med kommunen för att ta reda på hur entreprenadavtalet mellan kommunen och assistansbolaget faktiskt ser ut (kommunen lade ju ut sin verksamhet privat för ett år sedan, men dom är fortfarande ytterst ansvariga). Chefen på kommunen tyckte det var intressant att få veta hur det (inte) fungerar.

Pratade med verksamhetschefen på assistansbolaget idag och vi bokade in ett möte om två veckor. Kändes ok efter telefonsamtalet, MEN så fick jag ett mail från assistansbolaget ikväll som gjorde att jag bröt ihop. Det hela började egentligen redan igår kväll. Vi satt och väntade på att nattassistenten skulle komma kl 22. Men ingen kom. Smsade assistenten och frågade om hon var på gång. ”Nej, jag är hemma, jag kan inte jobba, måste blivit ett missförstånd.” Det skulle varit första natten denna vecka vi skulle få hjälp av en assistent, men så blev det alltså inte. 😦 I mailet som jag fick ikväll stod det att denna assistent tydligen inte kunde jobba hos lillan framöver. Och alltså inga nätter som det var tänkt! Det var tjej nummer två som var på introduktion häromveckan – och den andra av dom båda som nu INTE kan jobba. Energin rann ut med tårarna. Orkade i alla fall skriva ett mail med den lilla subtila(!?) avslutningen: ”Ni får ordna detta nu! Vi orkar inte mer! Återkom imorgon med er lösning!” Var jag inte en bitch tidigare så har jag blivit det nu! 😉

Orkar inte riktigt med mail och telefonsamtal. Öppnar t ex inte längre mailen från handläggaren på bostadsanpassningen – blir bara arg. Maken och mamma får hålla i den biten. Ikväll när jag kollade på min mobil hade jag åtta samtal missade. Panikkänslor. Särskilt då jag såg att någon inom vården sökt mig flera gånger. Dom hade i alla fall lämnat ett meddelande: ”vi har sökt både dig och din man, lillans tandläkartid om två veckor är tvungen att ändras, kan vi komma imorgon istället?” Ja, varför inte!?

Är så trött.

Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Energin rann ut med tårarna

  1. Maria Martinsson skriver:

    Men jisses! 😡😡

    Förstår inte hur nån inte vill jobba med er härliga tjej. Måste ni ha det assistansbolaget? Hoppas det löser sig för er.

    Mia

Kommentarsfältet är stängt.