2,5 offerter

Besök på Lådbilslandet.

London!

 

 

 

 

 

 

 

Vi har hunnit med en massa dom tre första veckorna av semestern (japp, vi har lååångledigt). Snart dags att ta det lugnt kanske!? 😉 Förra helgen åkte jag, maken, syrran och brorsan till London. Vi skulle gå på Adeles absolut sista konsert på hennes världsturné (hon skulle avsluta den med fyra konserter på Wembley), men så ställde hon in dom två sista pga sjukdom/halsen! *wtf* Antiklimax! Trots bakslaget fick vi en väldigt trevlig helg i London! 🙂 Vi får passa på att tacka barnvakterna: mormor, morfar, farfar och Lotta. Grymt jobbat! 🙂

Att lillan sitter i rullstol begränsar oss när vi ska besöka andra. Men ibland går det att lösa – i alla fall sommartid. Som vid detta tillfälle då vi käkade middag på farmors carport. 🙂

Något jag inte skrivit så mycket om på ett tag är bostadsanpassningen. *du du du duuuu* Men jag kan lova att vi har det i våra tankar varje dag. Maken mer än mig, för jag har ju försökt ignorera det mesta av det. Det senaste är i alla fall att vi har fått in 2,5(!) offerter. Varje offert är delad i två delar: den del kommunen ska stå för och den del vi själva ska stå för (bl a handikapphissen). Från ena bolaget -som kommunen valt ut- har vi inte fått in vår offertdel från och inte heller fått några referenser som vi bett om. Seriöst bolag!? Detta oroar oss just nu. Alla offerter är inskickade till handläggaren på kommunen som ska dra det i Socialutskottet nu i juli. Där ska dom besluta om vilket belopp dom ska bidra med. Vi är oroliga att dom går på billigast billigast (dvs det oseriösa bolag dom själva valt ut), även om dom säger att dom ska gå på ”mest rimliga”…….

På besök hos vänner i vackra Dalarna.

Vi har också behövt skicka in ansökan för nytt bygglov. Vårt nuvarande går ut i augusti och hela denna process har dragit ut på tiden. Blir upprörd när jag tänker på det! Vill ruska om både den ena och den andra i kommunhuset kan jag säga!

För något år sedan skrev jag upp mig på en intresselista hos en ideell organisation här i kommunen för att vara fadder/kontaktperson för nyanlända. För någon vecka sedan fick jag en matchning med en tjej från Syrien. I min intresseanmälan skrev att jag att det gärna får vara en familj (det vore ju trevligt om hela familjen kan vara involverad). Så förra veckan träffade jag denna tjej med hennes familj. Nervöst, spännande, trevligt, roligt, intressant! Man får lite perspektiv på livet; nio dygn på en båt på Medelhavet med två småbarn är svårt att greppa. 😦 Vi hann även med en andra träff i helgen. Då kom deras familj (två vuxna, tre barn) till oss och hälsade på. Mycket trevligt! 🙂

Lillan och roliga Heléne.

Lillan planterar ringblommor på Naturhistoriska.

Midsommar! Fina vänner kan man inte ha för många av. Johanna är en av dom! ❤

Det här inlägget postades i Handikappanpassat, Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

